геология и разведка
Preview

Proceedings of higher educational establishments. Geology and Exploration

Advanced search

Use of marketing instruments in the recruiting of mineral complex enterprises

https://doi.org/10.32454/0016-7762-2015-3-79-82

Abstract

This article discusses the relationship of marketing and recruitment, the process of attracting new staff, the scheme 4P in terms of personnel policy, and the main aspects of creating the image of organizations. The ratings of Russian employers are investigated and analyzed, the technology of management of the enterprise with the use of marketing tools, examples of successful companies in this field of work, staff loyalty as a factor of effective development of the company are investigated.

About the Author

S. Yu. Kazantseva
Russian State Geological Prospecting University
Russian Federation


References

1. лучших работодателей России-2014 // [Электронный ресурс] http://www.e-xecutive.ru/knowledge/announcement/ 1920289/ (дата обращения - 09.01.2015)

2. Лисов В.И. К модернизации геологоразведочного образования в России // III Всероссийская конференция «Профессиональные кадры России XXI века: опыт, проблемы, перспективы развития» (Москва, 21-22 ноября 2011 г.) [Электронный ресурс] http:// rsqpu.ru/8 / (дата обращения - 08.03.2015)

3. Политика управления персоналом // [Электронный ресурс] http://www.lukoil.ru/static_6_5id_261_.html (дата обращения - 09.01.2015).

4. Рейтинг работодателей 2013 // [Электронный ресурс] http://rating.hrbrand.ru/rating2013/ (дата обращения - 09.07.2014)

5. Рекрутинг и маркетинг: взаимодействие или взаимопоглощение? // [Электронный ресурс] http://planetahr.ru/ publica- tion/8170 (дата обращения - 06.07.2014)

6. Сайт агентства «Р.И.М. Porter Novelli» // [Электронный ресурс] http://www.rim-pn.ru/about/ (дата обращения - 24.05.2015).


Review

For citations:


Kazantseva S.Yu. Use of marketing instruments in the recruiting of mineral complex enterprises. Proceedings of higher educational establishments. Geology and Exploration. 2015;(3):79-82. (In Russ.) https://doi.org/10.32454/0016-7762-2015-3-79-82

Views: 371


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0016-7762 (Print)
ISSN 2618-8708 (Online)