геология и разведка
Preview

Proceedings of higher educational establishments. Geology and Exploration

Advanced search

Some features of the competitive relations in high school

https://doi.org/10.32454/0016-7762-2017-3-47-51

Abstract

An analysis of the competitiveness of the high school is considered as a patch of the subsystems, which level of development determines its competitive advantages. The subsystems have been distinguished: basic high school activity, additional high school activity, providing high school activity.

About the Author

E. S. Kushel’
Russian State Geological Prospecting University
Russian Federation


References

1. Белый Е.М., Романова И.Б. Принципы формирования товарной политики вуза // Маркетинг в России и за рубежом. 2002. № 6.

2. Гуськова H., Краковская И. Реализация инновационной стратегии вуза: программа инвестиций в человеческий капитал // Проблема теории и практики управления. 2010. № 12. С. 55-62.

3. Кортов С.В. Инновационный потенциал и инновационная активность вузов УрФО// Университетское управление, 2004. № 1 (29). С. 61-68.

4. Новиков А. Интеграция вузов в международную образовательную систему: южно-африканская модель бизнес - образования // ЭКО-2010. № 10. С. 160-176.

5. Осадник В. Значение интеграции рыночного и ресурсного подхода для стратегического управления предприятием // Проблемы теории и практики управления, 2001. № 4. С. 80-86.

6. Сагинова О.В. Стратегия вуза - маркетинговый аспект (на примере РЭА им. Г.В. Плеханова) [Электронный ресурс] http://www.marketologi.ru/lib/saginova/vuz_strateg.htm/ - дата обращения 20.03.2017 г.

7. Томпсон А.А., Стрикленд А. Дж. III. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа,12-е изд.: Пер. с англ. М.: Изд. Дом «Вильямс», 2002. С. 164-170.


Review

For citations:


Kushel’ E.S. Some features of the competitive relations in high school. Proceedings of higher educational establishments. Geology and Exploration. 2017;(3):47-51. (In Russ.) https://doi.org/10.32454/0016-7762-2017-3-47-51

Views: 328


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0016-7762 (Print)
ISSN 2618-8708 (Online)