геология и разведка
Preview

Proceedings of higher educational establishments. Geology and Exploration

Advanced search

Sphere of subsurface use: relevance of institutional and integration changes

Abstract

The features of the institutional regulation of the subsoil use sphere which are subjected to be taken into account in case of the enhancement of the legislation on the strategic planning and industrial policy, are formulated. The task of the ensuring the balanced functioning of the education, sciences and productions in the mineral and raw complex is set. The basic principles of the integration of the production, scientific and technical and educational organizations are offered.

About the Authors

S. V. Lisov
Russian State Geological Prospecting University
Russian Federation


V. I. Lisov
Russian State Geological Prospecting University
Russian Federation


References

1. Винслав Ю.Б. Институциональное регулирование сбалансированности рыночных сфер производства, труда, науки и образования // РИСК. 2015. № 4. С. 231-249.

2. Демидова А. ДНК от Минпромторга // Газета «Ведомости» от 7 июня 2016 г., № 101 (4090).

3. Карпузов А.Ф., Тарасов А.Ф. Стратегические векторы развития минерально-сырьевой базы Российской Федерации на современном этапе (выбор пути) (elibrary.ru> item.asp?id=24852427) - дата обращения 30.10.2016 г.

4. Лисов В.И., Кушель Е.С. О стекхолдерской концепции стратегии вуза и механизмах ее реализации // Менеджмент и бизнес-администрирование. 2012. № 3. С. 53-76.

5. Прокопенко А., Мереминская Е. Поддержка лозунгом // «Ведомости» от 10 июня 2016 г., № 104 (4093).

6. Социально-экономическое положение России. Январь-сентябрь 2016 год. М.: Росстат, 2016. С. 22-23, С. 143-144.

7. Старинская Г. Юниоры разбудят недра // «Ведомости» от 1 ноября 2016 г., № 205 (4194).


Review

For citations:


Lisov S.V., Lisov V.I. Sphere of subsurface use: relevance of institutional and integration changes. Proceedings of higher educational establishments. Geology and Exploration. 2016;(6):56-61. (In Russ.)

Views: 380


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0016-7762 (Print)
ISSN 2618-8708 (Online)